2010. július 16., péntek

Klán

Sokat ugyan nem vezettem klánt, de azért megpróbálok összehozni valamit.
-A legfontosabb, hogy -legfőképp a kezdeti időszakban- légy nagyon aktív, ha klánt alapítottál. Az első időkben mindent neked kell intézni: toborzás, diplomácia, később hadügyek, miegymás.
-A második pont, hogy nagyon gondosan válogasd meg az embereid. Nem az a lényeg, hogy mielőbb a topba törjetek... első szerveres csapatok általában nincsenek ott. Erre még visszatérünk. Csak olyat vegyél fel, aki sokat aktív, 1-2 szervert lejátszott már/hajlandó gőzerővel tanulni és nem farm (vagy minimum nem visznek tőle). A túl nagy elcsúszás egyik oldalra sem jó: ne csak támadókból álljon a klán, de az se jó, ha csak védekezni tudtok. A status quo-t maximum 20 támadó:40 védő arányig engedjétek elcsúszni.
-Harmadszor nagyon fontos megemlíteni a magyar szerverek egyik komoly hátrányát: nagyon sok összeszokott team van, akik vagy rendszeresen visszaregelnek ugyanarra a szerverre (mindenhol vannak, de főként speed-en mert abból csak egy van), vagy vándorok. Emiatt gyakran előre le vannak osztva a kártyák... a minap például aranyfalut regeltem a speed szerverre, betámadtam az egyik szomszédot, aztán rögtön jött is a levél, hogy ez RAW-terület. Azért ez elég komoly egyetlen támadás után, nem? Erre célzok. Tehát nagyon szervezetten kell csinálnotok mindent... a második Hu1-en a BORG úgy csinálta, hogy első nap regeltek egy akkot, átnézték minden égtáj belső negyedét (-100|-100-tól 100|100-ig MINDEN oázist), és kiválasztották azt a helyet, ahol a legtöbb búzás völgy volt található, majd oda egyazon pillanatban regeltek mindannyian. Gondolom így már átlátjátok, hogy mennyire kontrollálni kell a dolgokat. Aztán a sokadik szervert megjárt bandák másik hátránya, hogy sokszor vannak konfliktusok -és nem csak olyan hsz-ek képében, hogy a füled kettéáll, mikor a fórumot olvasod- az előző körben megélt sérelmek miatt.
-Negyedszer jól kell megválasztanod a vezetési formát: nem jó, ha mindent megszavaztatsz, és az sem, ha Szaddám Husszeint játszol és folyton dirigálsz. A játékosoknak csak kis része szereti, ha folyamatosan parancsolgatnak neki. Meg kell találni a középutat:
A stratégiai döntésekben a vezetők döntenek, a klánt érintő (névváltás/szövetségkötés) témában mindenki szavazásos formában, egyébként pedig a játékosok maguk közt rendezik el az ügyeiket.
Ennek komoly alapja a jól megválasztott vezetés:
Kell egy nagyon aktív hadvezér, aki rögtön tud reagálni, ha fenyegetett helyzetbe kerültök (fel lehet bontani védelmisre és támadásszervezőre, de akkor mindkettejüknek aktívnak kell lenni és vészhelyzet esetén azonnal kapcsolatba kell tudniuk lépni.)
Kell egy jó kapcsolatokkal rendelkező diplomata. Olyasvalaki, aki a top 50-es klánok lehető legnagyobb részében rendelkezik vezető/befolyásos ismerőssel.
Ha van testvérklánotok, oda is megbízható kontaktot kell ültetned a vezetői "székbe".
-Ötödszörre pedig nagyon gyorsan kell kommunikálnotok. Két megoldás van (PM-et most nem számolnám bele, mert nyilván nem lóg mindenki mindig a gépen):
MSN és Skype. A Skype jobb, mert nem kell mindenkit felvenned partnernek, nem ell minden belépéskor szobát nyitnod és sokkal inkább lényegre törő program. Van portable változata is, vagyis olyan, amit nem kell telepíteni. Nagyon jól jöhet, ha idegen géphez kerülsz, csak a pendrive-odról kell indítanod.
Innen letöltheted: http://portableapps.com/apps/internet/skype_portable
Könnyen használható cucc, úgyhogy nem mellékelnék használati utasítást.
Nos nagy vonalakban ez lenne, amit el tudok mondani a témában. Ha esetleg idetalál egy klánvezér, talán hozzáfűz majd valamit. Nagy hülyeséget nem akarok írni, úgyhogy a megadott pontokon belül variálgathattok, ha rossznak találjátok őket.