2009. szeptember 20., vasárnap

Falurendszer

Ha a játékban csak egy falud lehetne, az kőkemény stratégia lenne, és csak komplett falkában lehetne esélyed, mivel ha egy falud van, azt minden feladatra fel kell készítened, és így igazán alkalmas egyikre sem lesz.
Tehát, a játék elején az alapfaludban úgyis a szükség fogja megszabni, mire van szükséged, ebbe nem szólnék bele. Csak annyit, hogy az elején felesleges a követség, az árát sokkal jobban lehet hasznosítani, a szerver eleji klánok a középjátékban úgyis a 200. hely köré csúsznak vissza.:)
Tehát, először is kellenek neked védők.
Minden védőfaluban célszerű csak egyféle védőt gyártani, de azt 20-as páncéllal és teljes gőzzel. Célszerű az egység árának kedvező földeloszlású falut foglalni a számára, tehát Druidának fásat, Phalanxnak agyagosat, stb.
Aztán kellenek tápfalvak, elvégre nyersi nélkül nincs fejlődés.
Ezekben érdemes minden nyersitermelőt 10-re húzni, a favágó-agyagégető-vasöntöde-malom-pékséget pedig 5-re.
Lehet, hogy így pl. hatalmas vastöbbleted lesz, épp ezért piac és kereskedelmi központ is kell, lehetőleg minél magasabban (ker. kp.-hoz istálló is kell, vagyis azt utána le kell majd bontanod).
Ezekután be lehet rakni még rezidenciát, hogy további falvakat alapíthass, ha nagyon kevés kultúrpontod, akkor követség és tanácsháza is jöhetnek.
Gyültér elég 1-re, aztán az összes fennmaradó helyre raktárakat és magtárakat tegyél.
Ennyi. Így néz ki gy teljesen kifejlesztett support.
Támadófalu.
Kicsit bonyolult téma, de én kedvelem.
Két lehetőséged van: fogsz egy 4-4-4-6-os fölfeloszlású falut (akár a kezdőfaludat is) és abban gyártod le az egységeket, amik a búzás (lehetőleg minél több búzaoázissal körbevett 15b-s!) főfaluban esznek bevetésig.
Ez esetben a kezdőfaluba kellenek:
Kaszi, nagykaszi, istálló, nagy istálló, műhely, gyülekezőtér, gyakorlótér, fegyverkovács (fegyverek természetesen 20-ra fejlesztve, nem csak dísznek van az), ezeket mind, lehetőségeidhez mérten 20-ra tedd, nagyon fontosak!
Ja és persze rezidencia, nehogy kifoglalják alólad a táamdófalud)
Az etető főfalu (amely minél köelebb van a támadófaluhoz):
Csakis búzafarmok (bizonyos szint fölött megéri arannyal lezárni az építéseket(18-ra mindenképp megéri föltenni őket, de az ereklyék segítségével akár 21-re is fel tudod építeni őket)), piac 20, ker. kp., malom, piac, és gyülekezőtér. Minden további helyen csak is kizárólag magtárak (a búzafarmokhoz rengeteg raktár kel, ezeket később le kell bontani).
Mikor nincs action, akkor itt békésen legelésznek egységeid egy magas fal védelmében, mikor támadsz, akkor folyamatosan piacozod a búzát innen a táamdófaluba (nagyobb sereg esetén lehet több búzásod és jobban szétszórhatod a sereget-legalább ha beütnek, nem vész el mind).
Amennyiben viszont te egy lusta gazember vagy, aki egyszerűségre törekszik, és a főfaluban gyártja a seregét...
Nos, akkor nagyon előrelátónak kell látnod.
A főfalu egyértelműen 15b-s.
Először is felhúzod a búzákat meg minden más bányát a lehető legmagasabb szintre (tudod, 18-21.). Ezt követően minden szükséges támadó csapatot kifejlesztesz itt, én közben nyomod a fegyvereiket 20-ra.
Aztán jönnek a malom és a pékség, (agyagégető meg ilyesmik csak helyet foglalnak, a plusz táp úgyis jön a su-ból.) majd a kaszi, istálló, és műhely 20-ra fejlezstése.
Sereggyártás indul, gyültér 15, gyaktér építés indul, majd olyan 10. gyaktérszint után gyültér 20. (azért ilyen fontos, mert így 2 célpontra lőnek a katák!)
Minden megmaradó helyre raktárak és magtárak a táp és a búza tárolása miatt.
Mindkét verzióban a főfaluba KÖTELEZŐ jelleggel tenni KELL a 20-as kőfaragót, minél nehezebben lőjjék el alólad a falut, valamint a hősök házát, egy jó hős megnyerhet neked egy vesztes csatát (erről később).
Előnyök: az első verzió esetében gyorsan rakhatsz össze nagy sereget, és a több magtár meg raktár miatt nagyobb is lehet az ominózus armada, hamarabb indulhat a gyártás, nem kell a 15b-s elfoglalásáig várni-már ha nem félsz az éhenhalástól. Viszont itt 2 db hősök házát kell felhúzz, egyet a hős mozgatása miatt, és még egyet az etetőbe az oázisok bevétele végett(oázis nélkül nincs "nagy"sereg!).
Hátrányok: a második verzió esetében később indul a gyártás, de a tápfaluk miatt gyorsabb.
Nagyobb szerepet kap a fegyverzet a kevesebb magtár-kisebb létszám miatt, ezt a verziót főleg csodaütő seregek tulajdonosai szokták alkalmazni, akik egy évig simeznek a seregükre.
Viszont itt nem kell éhenhalástól tartani (előbb-utóbb igen, de szétszórod a tápfalvakba a csodaverőt és húzol 1-2 szint búzát).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése